2009. október 15., csütörtök

Még mindig salsa :)

Ott tartottam az előző írásomban, hogy már kubai salsát is újra tanultam, de még a vonalas maradt a favorit.

Aztán jött Bali ötlete, hogy vidékre is el kellene vinni ezt a szuper táncot, és belevágtunk. Nekem kezdetben eszem ágában nem volt tanítani, kispályás voltam még akkor nagyon. (most is, bár ez viszonyítás kérdése :) ) A menedzsmentben segédkeztem, az volt az én asztalom, a táncot másokra bíztam. Sajnos az akkori szakmai vezetőinkkel megromlott a viszony, és szétváltak az útjaink (végül ők mondtak fel, nem mi léptünk ki). Jött a névváltás, és így született meg a Salsa Fuerte. Ekkor én napi szinten több órát gyakoroltam már, ahogy ez azóta is folyamatos, bár ma már "csak" heti 4x van próbám (plusz az órák, bulik). Nagyon sokat köszönhetek Balinak és Tominak, akik rengeteget foglalkoztak velem, és támogattak engem sok-sok türelemmel és szeretettel. Nélkülük nem tartanék ott, ahol most, hiszen őket tartom az első tanáraimnak, és jelenlegi mentoraimnak is.


Most ladies’ stlye workshop előtt minden nap gyakorlok. Nagyon sok energiát fektetek abba, hogy hitelesen képviseljem a kubai salsát, látom, hogy még mennyit kell fejlődnöm, hogy még jobb és jobb legyek. Haladok az utamon, és idén már egy nemzetközi workshopra is meghívtak tanítani, ami nagy elismerés volt számomra. :)


Rengeteg workshopon vettem részt, fel sem tudnám most hirtelen sorolni, de ma már elsősorban magánórák keretein belül tanulok a tanáraimtól. Utazom külföldre, Kubába, Párizsba, Madridba, Barcelonába, és az ott élő kubai tanáraimmal dolgozom intenzíven napokig, vagy akár hetekig, attól függően, hogy sikerül összehoznunk. Nagyon sokat köszönhetek két női tanáromnak Madeline Rodriguez-nek (Párizs) és Misladys Gainza-nak (Madrid), akik stílusa nagyon hatott rám, és segített megtalálnom a saját utamat a kubai salsában. Szintén tanárom és mentorom még Jorge Camaguey (Barcelona), aki szerintem az egyik legjobb (ha nem a legjobb) kubai férfi táncos itt Európában. A tanáraimmal folyamatosan kapcsolatban vagyok, és felügyelik, segítik a fejlődésemet.

Tanultam LA salsa mellett New Yorki-t is Franklin Camilo-tól és Megyesi Gabitól, ez is nagyon tetszett. Pár éve azonban abbahagytam a vonalas salsát, már csak nagyon ritkán táncolom, de nem művelem. Ennek két oka is volt, az egyik, hogy kezdett zavarni a korábban említett légkör, a másik, hogy nagyon intenzíven foglalkozom a kubai salsával, az került prioritásba, így nem maradt rá időm.

Minden évben választok egy-egy új táncstílust, ami nem salsa, hogy a látóköröm szélesedjen, táncosságom pedig fejlődjön. Ezeket a stílusokat is főként magánórák keretein belül tanulom, mert az időbeosztásom nem teszi lehetővé a rendszeres óralátogatást. Tavaly brazil szambát tanultam, az előtt évben törzsi hastáncot. Idén az indonéz táncok felé kacsintgatok, de még nem döntöttem el, hogy mit válasszak, lehet, hogy hip-hop lesz, vagy break dance. Tudom-tudom, elég messze van a kettő egymástól... :)

Mindemellett amikor tudok, megyek felnőtt balett órára is, (klasszikus balett) és szeretnék újra eljutni Lakatos Jani jazztánc óráira is, ahová korábban is jártam.

Ezek után azt hiszem nem kell mondanom, milyen nagy szerepe van a táncnak az életemben. :) Nagyon boldoggá tesz, szeretem, és teljessé teszi az életem. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése