2011. február 14., hétfő

Zumba képzés :)

Hétvégén Timivel részt vettünk a kétnapos zumba oktatói képzésen. Volt bennem némi előítélet, ezt meg kell, hogy mondjam, de próbáltam nyitottan állni a dolgokhoz. Az első, ami nagyon szimpatikus volt, az a tanár, és a staff. A szervezők nagyon kedvesek, segítőkészek, mosolygósak, figyelmesek voltak. A tanár nagyon hasonlított a kubai tanárunkra Jorge-ra, ami nagyon vicces volt az elején Timinek meg nekem. :) Mosolyogtunk is ezen egy kicsit. :)

Kb. 50-60-an lehettünk. A csapat összetétele felülmúlta az elvárásaimat. Korábban írtam róla, hogy mennyire gáz, hogy bárki jöhet, és megcsinálhatja ezt a vizsgát. Ezt még most is fenntartom, de a mostani csoportban voltak táncosok, és fitness/aerobic edzők is. Azért nem mindenki volt a top-on, de majd erről később.

Szombaton egy kicsit hosszúra nyúlt regisztráció után részt vettünk Timivel életünk első zumba óráján, ami Master Class néven futott, gondolom nehezebb lehet, mint egy alap óra. Nekem nehéz volt, ezt beismerem. Egyrészt aerobic órára sem jártam soha, másrészt kondival is nehezen bírtam, és amikor nem láttam, hogy mit kell csinálni, mert éppen a hátsó sorban voltam, akkor nehezen is követtem néha. Bár ehhez hozzátartozik, hogy én elég lassan tanulok új dolgokat, és kell hozzá a lebontás előtte, hogy tudjam, mit csinálok, de itt erre nem volt lehetőség. Érthető módon egyébként, mivel nem tudom, hogy rajtunk kívül volt-e még olyan "elvetemült", aki eljött úgy oktató képzésre, hogy még órán sem volt soha. :D

Sok hasznos infó volt, bár ez nagyon a tánc rovására ment, én inkább gyakoroltam volna még többet. A cumbia és reggaeton táncokat összesen 1-1 számra táncoltuk le, miután átvettük a lépéseket zene nélkül. De a merengue, és salsa sem volt nagyon több, de erre már nem emlékszem nagyon. Ez nem túl kielégítő, lévén, hogy mától elméletileg már oktathatnám is., és vannak, akik meg is teszik, és a héten már órát tartanak Voltak olyan pillanatok is, amikor úgy éreztem, hogy többet ért volna hazasétálni az oktató csomaggal (munkafüzet, CD-k, DVD-k), és itthon egy nap alatt feldolgoztam volna az anyagot, most meg ráment kettő, és ugyanúgy szükségem lesz még egy napra, hogy A-Z-ig átnézzem. Azért elegendő nekünk Timivel rövidebb idő a feldolgozásra, hiszen a cumbia-t leszámítva a többi stílusban táncilag is elég otthonosan mozgunk, csak a zumba óra felépítését kell gyakorolnunk, és egy-két olyan mozdulatot, ami új, vagy máshogy van, mint ahogy mi eddig táncoltuk, hiszen ez fitness és nem tánc. Egy nap mindenképpen kell a megértéshez, és elsajátításhoz, és utána folyamatos gyakorlás ahhoz, hogy jó órákat tudjon majd Timi tartani.

Volt zenei óra is, ami nekem nem volt nehéz, kb. 5 másodpercen belül tudtam az összes szám címét, és többnyire az előadót is, nem csak azt, hogy milyen műfaj. De elképesztő volt látni, hogy többen még fél óra után sem ismerték fel a merengue-t, és a reggaeton-t sem. A mellettem ülő csaj pl. folyamatosan kérdezgette tőlem, hogy ez, és ez mi volt. De szerencsére az ő kedvükért az oktató zenei cd-n, amit az órákon használhatunk, rá van írva, hogy melyik milyen műfaj. :D

A rendszer, mind az oktatási, mind a zumba hálózaté nagyon jól ki vagy egyébként találva, és tényleg erős támogatást ad a tanároknak, hogy tudjanak tanulni, és tanítani. Azt mondom, aki akar, az fejlődni fog. Pár dologgal nem értek egyet, de ez már az én gondolatom. Többször volt hangsúlyozva, hogy a zene a lényeg, ez feledteti minden bénaságodat. Szerintem meg a zene ugyan valóban fontos, de a tanár felkészültsége szerintem ugyanúgy elengedhetetlen. Ne az órán gyakorolja be a tanár azt, amit tanít, hanem előbb tanulja meg, majd utána tartson órát. Természetes, hogy az óratartással fejlődik aztán még, és nagyobb rutint szerez, de azért jusson már el előtte egy olyan szintre, ahol már nem ciki, hogy kiáll, és prezentál.

Alfredo-n kívül Béla és Titanilla is tartottak egy-két szám erejéig órát, és az például nagyon rendben volt, mind a kettejükhöz szívesen mennék órára, ha lenne rá időm.

A hétvégéről még annyit, hogy a csapatot elnézve biztosan lesz néhány nagyon jó oktató, de lesznek sajnos olyanok is, akik nagyon távol állnak attól, hogy megtartsanak egy normális órát, de mégis meg fognak tartani. Nem arról van szó, hogy elrontották esetleg a lépéseket, hiszen én is bénáztam eleget a hétvégén, de azért rögtön lehet látni, hogy ki milyen mozgás koordinációval, ritmus érzékkel rendelkezik, mennyire képes kiállni emberek elé, milyen a kisugárzása stb.

Timivel már tegnap nekiálltunk előkészíteni a Zumba Fuerte-t, és a következő pár hét erről fog szólni, mielőtt még az első órát megtartja Timike. Utána pedig arról, hogy még jobban menjen minden. Én nem tervezem, hogy tanítani fogok, de egy-egy órára szívesen bejárnék majd táncolni, mozogni Timihez is, mert tényleg nagyon szórakoztató óra, és ki tudja kapcsolni az embert, fel tudja vidítani, el tudja lazítani. Egyelőre lesz nálunk a zumba órán: salsa, merengue, reggaeton, cumbia (ezeket tanultuk most hétvégén a workshopon), valamint tervezünk bachata-t, capoeira-t, samba-t. Nyilván azokat a műfajokat, fogjuk beletenni, amiket egyébként is ismerünk, és csinálunk már évek óta.

Remélem, hogy nektek is, és másoknak is kedvet tudunk majd csinálni a zumbához, és jól fogjátok érezni magatokat az órákon! :) Már most írom, hogy a táborban minden nap lesz zumba óra is! :) Persze csak fakultatív, így aki nem tudja addig kipróbálni, akkor majd ott! :)

Mosolygós hetet mindenkinek!
Szeretettel:
Lili


1 megjegyzés:

  1. Ez a képzés a zumbahungary.com weboldalon hidetett tanfolyam volt? Mennyibe került?

    VálaszTörlés