2010. november 7., vasárnap

A verseny :)

Nemrég értem haza, ma volt a salsa verseny, amin a lányaim is indultak. Gyorsan írok is egy rövid beszámolót.

Először kezdeném azzal, hogy nagyon-nagyon büszke vagyok rájuk! Hivatalosan ugyan "csak" másodikak lettünk, de én a legszigorúbb megítélésem alapján is úgy gondolom, hogy első helyet érdemeltek.

Az első helyre egy kubai fiú került, ezt nem is igazán értettem. Ügyes táncos, és kiváló előadó, de annyira nem nehéz egy főnek egy félig meddig impro koreo-t összerakni. Sokkal nagyobb kihívás egy hét fős csoportnak egy timba koreo-t lenyomni, amit a lányok csináltak. Így szakmailag én nem érzem megalapozottnak a döntést. Az is fura, hogy kaphat valaki egy impro koreo-ra legjobb koreográfusi díjat. Hogy honnan tudom, hogy impro volt? Egyrészt ő mondta, másrészt valóban nem tudta kétszer egyformán letáncolni, amikor a gálán még egyszer elő kellett adnia.

Ismétlem, mielőtt félreértitek, én nem háborgok, egyáltalán nincs bennem indulat, nem is volt, és azt is tudom, hogy a versenyek néha elég szubjektívek is lehetnek, egyszerűen azt érzem, hogy a lányok jobbak voltak. Ezt persze nem csak én érzem így, de biztosan vannak olyanok is, akik nem így gondolják. Más iskolákból tanárok, versenyzők, közönség is sorra jöttek oda hozzám is, és a lányokhoz is a bemutató után, és egyértelmű vélemény volt, hogy jobbak voltak. Ezek szerint azonban valaki(k)nek nem tetszett. Annak nagyon örülnék, ha tudnám, hogy miért, mert akkor az lehetne akár építő jellegű kritika is, és tanulhatnánk belőle. De nem tudom, és valószínűleg nem is fogom megtudni.

Természetesen én is látok még javítandó dolgokat a lányok táncában, de nagyon sokat kihoztak magukból, ezért vagyok rájuk nagyon büszke. Nem paráztak, vagy legalábbis nem látszott, és szépen, harmonikusan mozogtak egymáshoz képest is. Már alig várom, hogy megkapjam és feltölthessem a video-t is. :)

Én a kubai fiút még a második helyre sem tettem volna. Oda nekem az Afro Peligrosa került volna, mert Gugu nagyon jó kis koreo-t talált ki szerintem. Ami miatt csak másodikak lettek nálam, az két dolog miatt van. Egyrészt nem éreztem túl szerencsésnek a zeneválasztást. Másrészt úgy érzem, hogy még táncosilag elég sok csiszolnivaló maradt ebben a koreo-ban. Nekem a afro egy nagyon nehéz műfaj, jómagam sem vagyok azon a szinten, hogy tanítsam, inkább küzdök vele, pedig már pár éve foglalkozom ez irányú képzésemmel is. Azonban pont ez egy olyan műfaj, szerintem, ami csak akkor néz ki jól, ha nagyon jó. Ha már nagyon megy. De mindenesetre egy nagyon erős második hely az övék lett nálam. Vetélytársnak a 10 indulóból egyedül ők kerülhettek szóba. Mondom, azaz írom, nálam.

Visszatérve a lányaimhoz, azért voltak, akik nagyon keményen is hangot adtak a nem tetszésüknek, hogy nem ők nyertek. Volt, aki azt mondta "vérlázító" ez az egész. Olyan ember mondta, akinek a szakmai tudását én nagyon tisztelem.

Én nem szeretem az ilyen lázítást, és háborgást. Akkor meg miért írom le ezt? Azért, mert egyrészt fontosnak tartom, hogy a lányaim tudják, mit gondolok. Ők tudják, hogy mennyire kritikus vagyok, és szigorú, és olykor már keményen őszinte, azaz biztosra veszem, hogy értékelni fogják a soraimat, és tudják, hogy nem nyalizás, vagy elfogultság ez most, hanem egy őszinte vélemény.

Másrészt azért írom le, mert érzek egy kis vigasztalást a lányok irányába, amire nincs szükség. Nem kell, mert nincs miért. Nagyon jók voltak. Nagyon jól helytálltak. Nincs miért sajnálni őket. Nem az a fontos, hogy hányadikak lettek, hanem az, hogy mit tettek le az asztalra. Alig két hónapja dolgozunk együtt, és máris egy ilyen eredmény, és elismerés van a zsebünkben. Ezek ám a nagy dolgok, nem az elefánt! Igaz, Bali? :)

A versenyről még annyit, hogy én voltam a műsorvezető, Tomi meg zsűrizett, Bali meg díjakat adott át.

Én, mint műsorvezető? Nos, a ruhám szép volt. :D:D:D Az elején elég sokat bakiztam, később már jobban belejöttem, de azért maradnék a táncnál. :) Már nem vagyok annyira exhibicionista, ezért sem akarok már én is fellépni a lányokkal, pedig olyan édesek, és hívnak, meg szeretnék. :) Én már 32 évesen kicsit visszafogottabb vagyok. Voltam már eleget középpontban, szerepeltem sokat, valahogy ez a korszakom már lezárult, legalábbis most így érzem. Aztán lehet, hogy ez majd változik, most ezek az érzések vannak bennem.

Most ennyit a versenyről, amint megvan a video, fel fogom tenni a Fuerte weblapra, facebookra, youtube-ra stb.

Külön köszönöm mindenkinek a fantasztikus támogató energiákat, amiket kaptunk a helyszínen, valamint a távol maradottaktól is. Nagyon jó érezni, hogy ilyen közösségben vagyunk, ilyen emberek vesznek körül minket. Hálás vagyok ezért, sokat ad nekem is, és biztos vagyok benne, hogy a lányoknak is. :)

Na most már befejezem, mert késő van. :)

Szép álmokat így éjjel kettőkor! :)
Lili

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése