2010. június 20., vasárnap

Táplálkozás :)

Engem nagyon érdekel ez a téma, hiszen lakto-vegetáriánusként oda is kell figyelnem, hogy mit eszem. A lakto-vegetáriánus azt jelenti, hogy tejterméket eszem, de semmilyen állatot és tojást nem.

Luciennel a múltkori randinkon pont arról beszélgettünk, hogy az internet amennyire jó, hogy sok információt gyorsan megkapsz, akár a helyes táplálkozásról is, de annyira rossz is, mert biztosan mindennek megtalálod a 100%-osan az ellentétét is. De a durva az, hogy sokszor így is, úgy is használ! :):):) Persze az nem mindegy, hogy milyen mértékben, és miért. A hit miatt, vagy azért, mert jobban figyelsz magadra?

Említettem már korábban, hogy nekem bejött a testkontroll, ami azon alapul, hogy délelőtt gyümölcs, később meg fehérjét és szénhidrátot nem lehet együtt enni, egyébként ehetsz, amit akarsz, de lehetőleg sok zöldség is legyen, és nyersen. Aztán a klinikán az ayurvédikus táplálkozás is jó volt, ami pont arra épül, hogy semmit ne nyersen, hanem főtt ételként elkészítve, és a gyümölcsökkel csak óvatosan, zöldsalátát meg felejtsd el nyersen. Szóval két ellentét, mégis jó volt, amikor csináltam. Most az ayurvédikus táplálkozást kellene követnem, de már nem bírom nyers ételek nélkül, így váltani fogok.

A lúgosítás téma ugyanez. Vannak érvek, ellenérvek. Én is kipróbáltam, és ittam a zöld lötyit egy rövid ideig, de túl sok változást akartam egyszerre, így nem működött, nem tudtam tartani. Alapvetően is azt gondolom, hogy ezekkel a diétákkal (nem fogyókúrára gondolok, hanem egészséges életmódra) az a baj, hogy amíg tartod, addig nagyon jók, aztán utána, amint abbahagyod, nemcsak hogy felborulnak dolgok, de hízol is. Én csak szeretnék egészségesen táplálkozni, hogy egészségesen tartsam ezt a testet, amit erre az életre "megnyertem." Sajnos, mint látjátok, nem vagyok túl sikeres ebben...

A probléma az, ahogy azt korábban is írtam, hogy melyiket válasszuk, kinek higgyünk, milyen "kutatási eredményeket" fogadjunk el?

Én leginkább a személyes tapasztalataimban hiszek. Látom, hogy rengeteg MLM épül erre a témára, és sok azért működik, mert az emberek hisznek a termékekben, és a hit nagyon erős gyógyító erővel bír, ha csak a placebó hatásra gondolunk, így olyan termékek is működhetnek, amik gyengébb hatásfokkal rendelkeznek. Persze biztosan sok a jó termék is, és már az használ, hogy az ember jobban odafigyel magára, és arra, hogy mit ad a testének.

Visszatérve a lúgosításra. Eddig ezt is a testkontroll és társai kategóriába soroltam. Azaz működik, de nehéz hosszú távon tartani. Azonban történt most valami, ami ledöbbentett. Lucien barátja, Szilvi "történetéről" van szó. Másfél évvel ezelőtt rákot diagnosztizáltak nála, és azóta mindent kipróbált, hogy meggyógyuljon. Idén áprilisban Amerikába utazott, hogy segítséget kérjen Robert O' Young-tól, aki a lúgosítás "nagymestere". Ő a zöld lötyi feltalálója. Egy hónapos programot végigcsinált, és május elején az eredményei negatívak lettek. Azaz nem rákos. Már nem...

Én mindig nagyon szkeptikus vagyok a sikersztorikkal kapcsolatban, főleg, ha üzleti érdek van mögötte, hogy minél több sikersztori legyen, de az, hogy a közvetlen környezetemben ilyet tapasztaltam, ledöbbentett. Most is azért írok róla, mert úgy érzem, ki kell írnom magamból, mert még mindig nem tudom felfogni, hogy ilyen van. Leginkább azt nem tudom felfogni, hogy ilyen egyszerűen meg lehet gyógyulni egy ilyen komoly, halálos betegségből???

Úgy döntöttem ennek hatására, hogy én is teszek egy próbát. Csak szép lassan, fokozatosan. Jelenleg újra elkezdtem inni a zöld lötyit pár napja, és hétről hétre fokozatosan át fogok állni erre a lúgosító táplálkozásra. Azért ilyen lassan, hogy ne kelljen mindent felforgatnom az életemben, és egy-egy új lépést könnyebb tartani, mintha egyszerre 15-öt kellene. Nagyon-nagyon kíváncsi vagyok, és bízom benne, hogy én is meggyógyulok, mert már nagyon utálok beteg lenni... Fél éve küzdök, gondolhatjátok, mennyire elegem van...

Drukkoljatok! :)
Szeretettel:
Lili


1 megjegyzés:

  1. Kedves Zsuzsi!

    Mivel az én állapotom nagyon összefügg a táplálkozással, éppen ezért gondoltam, hogy reagálok erre a bejegyzésedre.
    A gyógyuláshoz nagyon sok idő, hit és türelem kell. Én is végigéltem egy hosszú periódust, amit nevezhetünk gyógyulásnak, bár sosem lesz teljes.
    Immár 5 éve keresem a megoldásokat, hogy megkönnyítsem az életem, és lehetőleg minél kevesebb gyógyszer mellett élhessek teljes életet. Ehhez viszont nagyon nagy kitartás kellett, főleg az elején, szigorú diéta, néha borzalmas kaják, és maréknyi gyógyszer.
    Az idő múlásával megtanultam kezelni a helyzetet. Ehhez nagyban hozzájárult, hogy megtanultam, mit ehetek.
    Azt tartom, hogy egészségesen táplálkozni annyit tesz, hogy odafigyelve magunkra, csak azt esszük, amit kívánunk.
    Az, hogy "eltiltottak" a nyers zöldségektől... Légy türelmes, és újra ehetsz majd, de ne siess. Én elvileg semilyen zöldséget és gyümölcsöt nem ehetnék, csak hőkezelve, ehhez képest, mára már odáig jutottam, hogy (igaz nem minden növényre igaz), de ehetek amennyi csak belém fér.
    Véleményem szerint, ha igazán kívánod, nyugodtan egyél nyers dolgokat, de csak mértékkel. Ki kell tapasztald, mi milyen hatással van rád.
    Én most épp olyan időszakot élek, hogy nem eszem húst. Majd ez is változik, de nem kívánom, így ez most kimarad az étrendemből. Igazából meg sem lepődök már ilyen dolgokon.

    Én nagyon sok erőt és kitartást kívánok a gyógyulásodhoz, hiszem, hogy a dolgok jóra fordulnak, csak légy türelmes Önmagadhoz!

    Szeretettel: Betty

    VálaszTörlés