2010. április 17., szombat

30:30:40 :)

Nem, ezek nem a méreteim más mértékegységben! :):):)
A klinikán az egyik doktornő azt mondta nekem, hogy az egészségem 3 dologtól függ:
30%-ban a táplálkozástól,
30%-ban az életvitelemtől,
40%-ban a gondolataimtól.
Függetlenül a százalékoktól, mert prioritásokat nem tudok felállítani, kicsi vagyok ehhez, de alapvetően egyetértek, hogy ez a három dolog nagyon erőteljesen hozzájárul az egészségünkhöz, illetve annak hiányához.
Egészséges táplálkozás. Ma már egyáltalán nincs egyszerű dolgunk, mert az idei tuti recept jövőre már nemcsak hogy a nem tuti kategóriába süllyed, hanem a kifejezetten káros bélyeget is ráütik. Vegetárius vagyok jópár éve, és igyekszem odafigyelni arra, hogy mit jelez a szervezetem, mire van szüksége, de tény, hogy néha az elmém győz, és benyomok egy vega whoppert hasábbal és fantával. :)
Mondjuk most ez nem igaz az elmúlt egy hónapra, hiszen azóta az ayurvéda szerint étkezem, csokit sem ettem már egy jó ideje, de az édességekről nem is kell lemondani, csak minőségit kell választani. Érdekes változás számomra, hogy a nyers ételt az ayurvéda nem preferálja, azaz hess friss gyümölcsök, zöldségek! Mindent főzve, párolva, sütve, hogy könnyebb legyen emészteni, és mindent melegen, a hideg, száraz ételek is kerülendők. Egyelőre nem érzem, hogy ne lenne így jó, bár korábban a testkontroll is bejött nekem, ami ennek pont az ellenkezője, azaz mindent nyersen, frissen. :) Talán akkor arra volt a szervezetemnek szüksége, nem tudom. Valószínűleg az arany középutat fogom hosszú távon választani, de most jó kislány módra tartom ezt a diétát még egyelőre. Ugyan a diéta szót használom, de ez nem egyenlő a fogyókúrával, mert enni lehet bőséggel, csak nem mindegy, hogy milyen formában, és mit.
Egészséges életmód. Az ayurvéda szerint napkeltével, vagy az előtt egy picivel kell felkelni, és napnyugtakor ha nem is nyugovóra térni, de már lenyugizni, és korál lefeküdni. Az elsővel nincs is semmilyen gondom, mindig koránkelő típus voltam, és valóban napkeltekor szokott a biológiai órám jelezni, vagy egy picit még akár előbb is. Ébresztőt nem használok már ki tudja mióta, magamtól kelek, leszámítva a mostani 3 hetet a klinikán, mert ott a biztonság kedvéért azért beállítottam az ipod-om, sőt, a telefonom is. :) Persze egyszer sem volt rá szükség, de legalább így nem izgultam fölöslegesen. :) A korán fekvést azonban nem könnyű megoldanom. A napi 8 óra alvás is hibádzik nálam, évekik 5-6 órákat aludtam, most ez már kezdi elérni a 7, sőt, olykor a 8 órát is. Persze az egészséges életmód nem csak az alvás körül forog, az sem mindegy, hogy mihez kezdünk magunkkal, amikor ébren vagyunk. Egy olyan munkahely, ahova az ember nem szívesen megy be, sok stresszel jár, az kihat az egészségére is. Szerencsére nekem csodás munkám van, hiszen abból élek, ami a hobbim. :) Az emberi kapcsolatok minősége is sokat számít. Vajon mi a jobb? Sok jó ismerős, vagy néhány igaz barát? Nekem sok jó ismerősöm van, és az Élet olyan kegyes hozzám, hogy adott néhány igazán jó barátot is. Sajnos néha a mókuskerék engem is beőröl, és a sok munka mellett elfeledkezem arról, hogy milyen csodás, hogy ők vannak nekem. Erre szeretnék sokkal jobban odafigyelni a jövőben.
Gondolatok. A gondolatokból lesznek a szavak, abból a tettek, és a tetteknek a következményei sem maradnak el, hívjuk ezt visszahatásnak, vagy karmának, teljesen mindegy a címke. A negatív, destruktív gondolatok, a pesszimizmus rendkívül ártalmas mind a lelkünkre, mind az egészségünkre. Meg kell próbálnunk úgy tekinteni az élet dolgaira, hogy ezek Isten ajándékai számunkra. A jó és a rossz dolgok is. Az előbbinek örüljünk felszabadultan, az utóbbit pedig tekintsük úgy, mint egy lehetőséget a fejlődésre. Fölösleges sok energiát pazarolni, és benne csücsülni a rossz dolgokban, érzésekben. Próbáljuk kicsit kívülről szemlélni, és lássuk meg azt, amit tanulhatunk belőle, majd lépjünk tovább. Nem könnyű ez, tudom én is, de a lelki békénk igényli ezt. A sok negatív érzést le kell pakolni, és helyettük pozitívakat gyűjteni. Képzeld el, hogy a érzéseidet egy dobozban tárolod, amit telezsúfoltál egy csomó negatív érzéssel, és ezért hiába jönne a pozitív érzés, te nem tudod begyömöszölni, észre sem veszed, mert úgysem férne be a dobozba. Egy pillanat alatt bele lehet süppedni az önsajnálatba, és a negatív, depresszív állapotba. De jó ez nekünk? OK, legyen egy kis önsajnálat, és kerítsünk valakit, aki megsimogatja a fejünket, és biztosítja számunkra az önigazolást, de utána keljünk fel, és lépjünk tovább.
Ahhoz, hogy harmónikus életet éljünk, nem elég az életünk egy-egy területén harmóniát kialakítanunk. Fizikai, intellektuális, szociális és spirituális szinten is fontos, hogy megtaláljuk az életcélunkat, és ezt a négy területet összhangba hozzuk. A célokról még majd később írok, addig is pakoljátok ki a negatív dolgokat a dobozból! :)
Szeretettel:
Lili

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése