2010. január 10., vasárnap

Thaiföld :)

Nagyon szeretem ezt az országot, eddig kétszer voltam, és mind a két utam nagyon jól sikerült. Ami miatt nagyon közel áll hozzám, az nem a szex turizmus :))), hanem az emberek „hangulata”. Sokkal nyugisabbak, kedvesebbek, mosolygósabbak, mint azt ahogy az európai kultúrákban érzékelem, bár nem lehet így általánosítani, mert pl. az olaszok és a spanyolok szintén nagyon vidámak, bár egyáltalán nem nyugisak, az angolok között pedig nagyon frusztrálva éreztem magam, hogy én szoktam mosolyogni, ők nem.

Nos, Thaiföld az az ország, ahol nyugodtan mosolyoghatok, nem néznek hülyének, sőt! Ott az a természetes, hogy az emberek mosolyognak. Az udvariasság, a tisztelet, a mosolygás, a nyugalom az alapértékek közé tartozik. Kifejezetten udvariatlan, ha ingerült vagy ideges vagy, és ezt mások elé tárod. Például ha valami gondod van egy szolgáltatással, vagy áruval, ha kedvesen közlöd, közben mosolyogsz, kéred, hogy változás legyen, szinte biztosan sikerrel jársz, míg ha pl. egy szálloda recepcióján vered a pultot, hogy ez és ez a gondod, akkor előfordulhat, hogy egyszerűen otthagy a recepciós egy szó nélkül, de ami biztos, nem lesz olyan segítőkész, mintha szépen kérted volna. Ez azért nagyon más, mint itthon.

Sajnos itthon többször tapasztalom, hogy ha én kedvesen, nyugodtan kérek valamit a munkámban például az iskoláktól, ahol vagyunk, akkor egyszerűen magasról tesznek a fejemre, és a kisujjukat sem mozdítják. Ha azonban egy erélyes, határozott hangnemben, ellentmondást nem tűrően, akár picit emeltebb hangon kommunikálok, sajnos, akkor könnyebben elérem, amit akarok. Ez azért nagyon szomorú… Az elmúlt két-három évben, én egyre nehezebben vállalom már ezt az asztalra-csapós hangulatot, és ez kifejezetten hátrány a munkámban. Az emberek kihasználják, hogy kedves vagyok, és jobban keresem a közös megoldást, ők pedig kevésbé hajlamosak a kompromisszumokra, ha kedvesen kérik tőlük, mintha keményen megkövetelik.

Visszatérve Thaiföldre, most már kicsit talán jobban értitek, hogy miért szeretem annyira. Ebben az országban mindent meg lehet oldani, ha a két fél egyaránt nyitott. Az ő oldalukról ez nem probléma.

Eddig voltam Bangkokban, Koh Samuin, és legutóbb Phuketen. Mind a három hely teljesen más, de a fent említett értékek ugyanazok. Bangkok nyüzsgő főváros, csodás Királyi Palotával, rengeteg látnivalóval. Samui egy nyugodtabb turista mesesziget (bár itt is vannak pörgősebb öblök), Phuket pedig már egy intenzíven pezsgő turista központja Thaiföldnek.

Ami még érdekes volt nekem nagyon, azok a rendőrök. Ahogy Kubában is, itt is ez a foglalkozás nagyon tiszteletre méltó, az emberek felnéznek rájuk. Nagyon komoly, hogy minden egyes kubai és thai rendőr nagyon jó kötésű fickó. Izmos felsőtest, sportos alkat, és olyan határozott megjelenés, hogy biztosan nem mernél nekik visszabeszélni… Nemhogy nem pocakosak, hanem tényleg nagyon férfias a megjelenésük, mintha kétlábon járó tesztoszteron bombákkal találkoznál. Ne a túlzottan kigyúrt nagydarab kopasz testépítőkre gondoljatok, mert nem erről van szó, de nagyon arányos a testfelépítésük, és nem csak egy-egy ilyen „példány” van, hanem tényleg csak ilyen megjelenésű rendőrökkel találkoztam eddig. A tekintetük is nagyon fegyelmezett, határozott, el tudnám ezt itthon is viselni, valószínűleg nagyobb rend is lenne, ha ilyenek lennének nálunk is a rendőrök, és a rendőrviccek sem lennének ennyire központi viccek. Természetesen nem bántani szeretném a hazai rendőröket, de nálunk ennek a foglalkozásnak közel nincs olyan kultúrája, mint Kubában és Thaiföldön.
A szexturizmus mindenkinek eszébe jut Thaiföld kapcsán, és nem véletlen. Nagyon érdekes ez is. A thai lányok egyébként nem öltöznek hivalkodóan, sőt. Többnyire zárt felsőruházat, és hosszú szoknya vagy nadrág az általános viselet náluk. Természetesen, aki a szexturizmusból él, azaz árulja a testét, az már feltűnőbben öltözik, de még az is a normális és nem kurvás kategória. Akik kurvásan öltözködnek, azok a pasik, bocsánad lady boy-ok. Sokan vannak, egyesek szerint jól néznek ki, szerintem mondjuk azonnal látszik, hogy eredetileg férfiak voltak, bár tény, hogy testileg jól meg vannak "csinálva". Érdekes, hogy egy buddhista országban mennyire elfogadott a prostiság és a másság is. Nagyon gyakran látsz idősebb európai, ausztrál vagy amcsi pasit fiatal szép thai lánnyal, de ez kint olyan természetes, hogy csak te bámészkodsz, te ütközöl meg, a helyiek nem, és nem is érzékelhető egy-egy elítélő pillantás sem. Egyébként egyáltalán nem zaklatnak úton útfélen, ezért aki attól tart, hogy emiatt nem lehet egy jót nyaralni, mert mondjuk a pasiját állandóan le akarják csapni a kezéről, azok megnyugodhatnak, ilyenről szó sincs. Azért megjegyzem, hogy a latinok már sokkal inkább feltűnően provokatívak, mint a thaiok. A férfiakról szerintem ez köztudott, de a nők is ilyenek. :)
Mosolygós vasárnapot! :)
Lili

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése