2010. január 31., vasárnap

Degas-tól Picassóig :)

Ma csodás élményben volt részem. :) A Szépművészeti Múzeumban van egy új kiállítás: Degas-tól Picassóig. Mindenkinek csak ajánlani tudom, mert fantasztikus, legalábbis számomra az volt. Szeretem a festészetet, különösen ezt a korszakot, ezen belül is az impresszionistákat.
A kiállítás Daubigny, Corot, Diaz de la Pena, Courbet képeivel indul, majd látható egy balerina Degas-tól, a mi nekem nagyon tetszett, bár szakmai szemmel sem a mozdulat, sem az anatómia nem túl pontos. :):):) Na de viccet félretéve, ez az egyik eddig látott kedvenc képen Degas-tól.
Volt egy szép Renoir is, aminek az volt számomra a plusz érdekessége, hogy ha jól sejtem, akkor Monet volt az egyik férfi a képen.
Sisley, Pissarro, Monet szokás szerint lenyűgöztek, csodálatosak a képeik, nagy rajongójuk vagyok. :):):) Ők azok, akiktől egy képért is képes lennék belépőt venni egy kiállításra... Itt most két Monet kép is látható volt, az egyiket különösen szeretem: Fehér vizililiomok.
Ami azonban új hatással volt rám: Cézanne és Raffaelli. Élőben (korábban) még nem láttam egyikőjüktől sem semmit, vagy legalábbis nem emlékszem, nem fogott meg ennyire, mint most. De ezen a kiállításon csak ámultam tátott szájjal, lenyűgözött mindkét festő.
Van Gogh-tól egy képet láttam most, a Börtönudvart. Ez nem tartozik a kedvenceim közé. Elmegyógyintézetben festette, érezhető is a tébolyultság a képen. Emlékszem, mikor Amszterdamban voltam életem első Van Gogh kiállításán, teljesen sokkolva voltam. Nagyon hatnak rám az impresszionisták, és mivel Van Gogh életútját mutatta be a kiállítás, a végén nagyon zizinek éreztem magam, teljesen felborult a lelki egyensúlyom, és zavart feszültség lett úrrá rajtam.
Gauguin-t is nagyon szeretem, mert a tahiti táj színei és az emberek ábrázolása, valamint az a maori mítosz, ami körüllengi a képeit, nagyon izgalmasak, főleg élőben. ( Oro Isten és Vairaumati szerelmének a története )
Vuillard-nak volt még egy érdekes képe, a Szobabelső. Nagyon színes, mégis harmonikus a kép. Tetszett ez is. :)
Matisse-szal kapcsolatban vegyes érzéseim vannak. Vagy nagyon tetszik egy-egy képe, vagy nagyon nem. Még értelmezés alatt van a fejecskémben pár dolog vele kapcsolatban. :)
A kubizmus már nem az én stílusom, ezért most önző módon erről nem is írnék. :)
Aki tudja, nézze meg ezt a kiállítást, és hagyja, hogy hassanak a képek, hogy kikapcsoljanak, feltöltsenek szépséggel.
Szép estét!
Lili

2 megjegyzés:

  1. Kedves Lili, én is szeretem Gauguin Déltengeren festett képeit. E képek galériájának honlapja

    www.vairaumati.hu

    Örülnék, ha belenézne.
    Üdvözlöm Dr Zitás István

    VálaszTörlés
  2. Kedves István!
    Nagyon szépen köszönöm, hogy megosztotta velünk ezt az oldalt! Csodálatosak a képek, teljesen magával ragadtak. Köszönöm az élményt!
    Szeretettel:
    Lili

    VálaszTörlés