2010. október 29., péntek

Fogamzásgátlás :)

Megint egy nem hétköznapi téma. Ez is olyan dolog, amiről az emberek nem nagyon beszélnek, pedig kellene. Azt hinnénk, hogy a mai világban ez már nem is kérdés, és a párok, ha nem házasok, és/vagy még nem akarnak gyereket, akkor valamilyen módon tesznek ez ellen, és nem felelőtlenül, éretlenül viselkednek, és majd lesz valahogy alapon, a kényelem és az élvezet kedvéért belemennek olyan dolgokba is, aminek aztán abortusz lehet a vége.

Nem pártolom az abortuszt, sőt! Azonban nem ítélem el azt, aki mellette dönt, mert sok oka lehet. (erőszak, meddőség mellett mégis becsúszott a baba, egészségi okok stb.) Kicsit azért nehezebben tartom a szám, ha az ok egyszerűen a felelőtlenség, de azért igyekszem nem beleavatkozni mások dolgába.

Én 11 évig gyógyszert szedtem, majd 3 barátnőmnek is egy éven belül problémái lettek, kettőnek a májával, egynek a szívével, és valószínűsíthető volt, hogy a tabletta okozta, ezért több, mint egy évtized után én is abbahagytam. Hát mit mondjak, megvolt a böjtje. Tini koromban nem voltam olyan pattanásos, mint amikor abbahagytam a fogamzásgátló pirulák szedését, és kb. egy évig össze-vissza menstruáltam, még a legnagyobb jóindulattal sem lehetett volna rendszeresnek nevezni. Ismét előjött az erős fájdalom is, és híztam is pár kilót. De ma már nem bánom, hogy így döntöttem, belegondolni is rossz, hogy milyen hosszú ideig szedtem a tablettát.

Utána kipróbáltam ezt-azt, és való igaz, hogy a tabletta a legkényelmesebb megoldás. A hüvelykúpnak nagyon erős gyógyszer illata van, az óvszer eléggé meg tudja ölni időnként a pillanatot.

Szóba jöhet még a naptár módszer is, vagy Tcst, ami szintén hasonló. Ezek nem 100%-os védelmet nyújtanak, de nem kell sem óvszer, sem gyógyszer, csak egy kis rutin, hogy megismerd a tested és jelzéseid, és elkerüld az ovulációs, termékeny időszakokat. Ennek megtanulása később hasznodra lehet, ha majd gyermeket szeretnél, mert pont fordítottan is tudod alkalmazni.

Tehát ha nem vagy arra felkészülve, hogy szülővé válj, akkor nincs mese, védekezni kell valahogy!

Azt gondolom, hogy az abortusz nagyon megviseli fizikailag és lelkileg is a nőt, de még a társát is, ha nem egy érzéketlen bunkó. (már elnézést)

Nem beszélve arról, hogy én hiszem, hogy minden tettünknek megvan a következménye. Ismerek olyan nőt, akinek volt több abortusza is, aztán mikor gyermeket akart, nem jött össze neki hosszú évekig, már szinte be is kattant tőle.

Szóval, mielőtt kitennénk magunkat ilyen veszélynek, gondoljuk át, hogy megéri-e. Valóban fel vagyunk készülve arra, hogy akár egyedül is vállaljunk egy gyermeket? Hiszen ki tudja, hogy a társunk, hogy fog állni a kérdéshez. Persze ezt sem árt tisztázni előre… Vagy képesek lennénk megölni egy magzatot, akinek már 6 hetes korában, kb. mikor észreveszed a „bajt”, szívhangja is van, és jól látható kis lényként kimutatja az ultrahang?

Ismétlem önmagam: mindenki maga dönt az életéről, és viseli a döntései következményeit. Én nem ítélek el senkit a tetteiért, mert nem az én dolgom. Csak véleményt írok, és igyekszem bizonyos témákban felnyitni a szemeket (az én értékrendem szerint), és kihúzni a kis struccok fejét a homokból… :)

Felőlem bárki élhet "bio" szexet (fűvel-fával...), nekem erről konzervatívabb elképzeléseim vannak, mint ahogy a védekezésről is, de nem zavar, ha más nem így érez. Ha kérdezik a véleményem, elmondom, vagy ha megosztanám a gondolataimat, akkor itt a blogom, ahol meg mindenkinek megvan a lehetősége, hogy ne olvassa el, ha nem érdekli. :)

Éljen a biztonságos szex! :)

Mosolygós hétvégét!

Lili

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése