2010. március 25., csütörtök

Kedvesség :)

Vannak kedves emberek, vannak, akiknek az a dolguk, hogy kedvesek legyenek, ezért úgy tesznek, mintha azok lennének, és vannak nem kedves emberek. Rám sokan "biggyesztik" azt a jelzőt, hogy kedves vagyok, és ennek nagyon örülök, mert jó érzés kedvesnek lenni, és jó, ha ez az "üzenet" át is megy. A kedves, figyelmes, udvarias viselkedés szerintem egyáltalán nem megerőltető. Hála megint a szüleimnek, erre neveltek. :)
Én sem vagyok mindig türelmes. Van, hogy a hátamon lehet a fát vágni, máskor betelik a pohár, és olyan dolgokon is fennakadok, amit máskor talán észre sem vennék. Én nagyon szeretem az embereket, ezért nem esik nehezemre odafigyelni rájuk, meghallgatni őket, érdeklődni felőlük. Az esetek nagy részében, ha nem is mindig, azt hiszem, hogy így viselkedem.
Aztán vannak azok az emberek, akiknek tényleg ki van adva a munkájuk miatt, hogy legyen kedves, és barátságos, segítőkész, de ez nem belőle fakad, hanem csak látszat-kedvesség. A szemedbe szinte már gügyög, de a valóság teljesen más. A szolgálatató "iparban" gyakran találkozunk ilyennel. A tavalyi tábor szervezésnél is ilyen volt a szitu. Nem nevezem meg, hogy ki volt a partner, de a lényeg, hogy: Kicsikém, drága csillagom mindent megoldunk, minden el lesz intézve, nem kell aggódni.
Aztán amikor ott volt, hogy meg kellett volna oldani a dolgokat, akkor hirtelen minden megoldhatatlan lett. Persze az is kedvesen, másra tolva a felelősséget. ( Volt, hogy felhívtam azt a felet, aki miatt állítólag ez és az nem lehet, és kiderült, hogy még nem is hallott erről... )
Diákjaink között is van olyan, aki nekünk nyal (bocsi), másnak meg mondja a magáét. Néhány ilyen példát már megéltünk. Az azért érdekes, hogy ezek az emberek mégis mindig ott vannak minden Fuerte workshopon, rendezvényen...
A klinikán, ahol vagyok, érezhető, hogy mennyire fontos pont a "házirendben", hogy kedvesek legyenek a betegekkel. Mindig, mindenki kedves, persze vannak, akiknek ez a mosoly nem mindig őszinte, de alapvetően jó a hangulat, szimpatikusak az orvosok, terapeuták, nővérek. Persze jajjgathatok, ha fájdalmas a kezelés, de abban nincs kompromisszum. Olyankor egyáltalán nem látom őket kedvesnek... :))))
Egy-egy kedves szó, apró figyelmesség rengeteget adhat a másiknak, ragadjatok meg minél több ilyen lehetőséget, és aranyozzátok be a környezetetek napjait! :)
Kedves napokat! :))
Lili

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése