2011. március 5., szombat

Pszicho vírus :)

Nem biztos, hogy hivatalosan is így hívják, amiről írni fogok, de nekem így is jó, biztosan mindenki fogja tudni, hogy mire gondolok. :) Ma már szinte mindenki internetezik, levelezik, fészbúkozik. Felgyorsult a világ, ha lépést akarunk tartani, akkor nehéz ellenállni, és elszigetelten élni. Könnyű persze úgy, ha elvonulsz mondjuk Indiába egy nagy erdő közepére egy ashramba, de azt is megnézném, hogy azok a jógik hogy állnák meg a helyüket mondjuk a fővárosi mindennapokban. Kétségkívül lenne különbség, de szerintem nagyobb dolog megtalálni ebben a forgatagban a lelki egyensúlyod, mint egy olyan helyen, ahol nincs inger, csak csodás környezet, meditáció stb. Azt is gondolom persze, hogy azért nagyon jó lenne, ha mindenki eljutna néha ilyen helyekre töltekezni, mert az sokat segítene a mindennapok tempójában is.

Na de ennyi kitérő után térjünk vissza a pszicho vírusokra. Azokra a "küldd tovább" levelekre gondolok, amit én szinte minden nap kapok, de biztosan ti is találkoztatok már jó sokkal. Sokféle van. Eleinte voltak a szép, és megható üzenetek csodás zenei és képi aláfestéssel. Végignézted, ellazultál, majd a végén ott volt, hogy tovább kell küldened X személynek, különben ez és ez lesz. Vagy ha nem fenyegetőzött burkoltan a szöveg, akkor arra sarkalt, azért továbbítsd, hogy valami jó történjen veled. Ezeket azt hiszem, a többségünk gyorsan megunta, és ma már kevesebben küldik tovább. Én pl. olvasás nélkül törlöm. De a kitalálók leleményesek, és mindig újabb dolgokkal rukkolnak elő. Ma már elég undorító dolgokkal is. Rákos gyerekeknek gyűjtenek, persze ez nem igaz, vagy elveszett gyerekeket keresnek, ami szintén nem igaz stb. Ennek ma már többen bedőlnek, és kampányolnak ezerrel.

Az informatikai tudásom szegényes, de nem nehéz elképzelni, hogy mi ezeknek a pszicho vírusoknak a lényege. Ha sokan továbbküldik, és ez hatványozódik, olyan mennyiséget lehet elérni, ami képes megbénítani rendszereket. Azaz kárt okozni. Erre valók.

Kárt persze máshogy is lehet okozni, például nemrég volt a facebook-on egy olyan is, hogy cseréld le a profilodat egy kedvenc mesefigurádra... El sem hittem, hogy mennyien csinálták! Nagyon aranyos, és édes valóban, de ha mondjuk külföldre utazol, ahol kéri a facebook biztonsági ellenőrzésként, ahhoz, hogy beléphess, hogy ismerd fel az ismerőseidet, akkor te fogod tudni, hogy most ki a Süsü a sárkány, vagy a Pocahontas? Nekem már többször kellett így azonosítanom magam, és eléggé ki lettem volna akadva, ha ez alatt a mesefigura láz alatt is szükségem lett volna rá, mert nem tudtam volna belépni. Nem beszélve arról, hogy ilyenkor sokkal könnyebb a visszaélés is a személyes adatokkal, de ehhez nem értek nagyon, így a részletekbe nem mennék bele.

Én csak azt nem értem, hogy miért nem gondolkodunk. Miért veszünk részt mindenben anélkül, hogy átgondolnánk, mik a valódi mozgató erők, és mit okozhat az, ha mondjuk 30 embernek továbbítunk egy pszicho vírust.

Jah, hogy miért hívom így? Ezek a vírusok téged manipulálnak, rossz érzéseket keltenek benned, ha nem küldöd tovább, akár félelmet is, hogy nehogy valami baj legyen, vagy nem lehetsz már ilyen érzéketlen, hogy nem segítesz szegény gyereket megtalálni stb. Hatnak rád, ez is a céljuk, és te a saját lelked megnyugtatása érdekében továbbküldöd, ezzel pedig megjósolhatatlan károkat okozol.

Én azt javaslom, hogy nem kell hosszasan tűnődni, elég pár másodperc, hogy felmérd, miről van szó, és ha a legkisebb gyanú is felmerül, hogy ez gáz, akkor ne küldd tovább. Talán jobb, ha el sem olvasod ezeket a leveleket, mert annyit sem érnek. Minél jobban belemélyülsz, annál nehezebben mondasz a küldésre nemet. Ez a céljuk, és sajnos gyakran el is érik.

Nekem légyszí ne küldjetek ilyen leveleket, mert ahogy már írtam is, úgyis törlöm őket olvasás nélkül. Ennek ellenére örülnék, ha még ennyit sem kellene foglalkoznom velük. Köszönöm!

Mosolygós, vírusmentes hétvégét!
Szeretettel:
Lili

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése