2010. december 23., csütörtök

Ünnepek és én :)

Nem sok ünnep áll hozzám közel, de a Karácsony gyermekkorom óta az egyik legfontosabb nekem. A többi ünnep kicsit eltörpül emellett. Néha nem is értem, hogy miért ilyen fontos ez az ünnep nekem, hiszen az elmúlt egy évtizedben kifejezetten nehéz nekem ilyenkor.

Ennek oka, hogy édesapám 11 éve ment el, és nekem nagyon hiányzik, ilyenkor mindig szomorú leszek, hogy nincs már velünk. Sok dolog fut végig a fejecskémben, hogy mi mindenről lemaradt velem kapcsolatban. Nem látta, hogy lediplomázom, hogy férjhez megyek, még csak nem is ismerte Tomit, és majd a leendő unokáit sem fogja ismerni. Mivel kiskorom óta a Karácsonyok nagyon megmaradtak bennem, ezért ilyenkor ez erőteljesebben felkavar, bár amúgy sincs nap, hogy ne gondolnék rá, függetlenül attól, milyen nap van, ünnep, vagy hétköznap.


De nem akarok rossz-kedvet okozni senkinek, ezért inkább az ajándékozásról írnék pár szót. Bár ez sem lesz mókás, legalábbis, ha leírom a véleményem, márpedig ezt tervezem. :)

Kicsit már-már rémisztő időszak is ez, mert amit az emberek művelnek itt a városban, az ajándék vásárlási-roham, amikor szinte tülekednek, lökdösődnek, nekem kicsit felfoghatatlan. Mindenki inkább maradna otthon, és töltené a szabadságát azokkal, akiket szeret, minthogy végigrohanja a várost, hogy felhalmozza a szeretete "bizonyítékait", azaz az ajándékokat.

Aztán itt van a sütés-főzés, vég nélküli zabálás időszaka, hogy aztán majd az új évben elkezdhessünk egy új szuperdiétát, amivel leadjuk a most felszedett kilókat. Elég sokszor előfordult már, hogy én ilyenkor tüntetőleg fogyok akár 4-5 kilót is, mert nem nézem jó szemmel a mértéktelen habzsolást. Nem azt jelenti, hogy én nem szeretek főzni vagy enni ilyenkor, dehogynem! Gondoskodni csodálatos, és enni is szeretek, de biztosan tudjátok, hogy miről beszélek. Nem kell 6 édességet készíteni, ha kettő is elég, és nem kell negyedszer is repetázni, ha már az elsővel jóllaktál. Nem kell meghülyülni, hogy aztán később rosszul érezzük magunkat tőle. Mert ilyenkor itt ám a kifogás: Karácsony van. OK, ne is diétázz, de mértéket lehet tartani. Nem mindegy, hogy eszel két szelet bejglit, vagy megeszel egy egész rudat...

Töltsétek az értékes időtöket inkább azokkal, akik közel állnak hozzátok, mint a plázák eladóival, és egyetek mértékkel, és lehetőleg minőségi, tiszta ételeket.

Szeretettel-teli Ünnepeket kívánok!
Lili

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése